2013. október 14., hétfő

A Twitter és a weboldalad

- avagy valóban van kapcsolat, ha kiteszel egy Twitter gombot?

A legtöbb webfejlesztő és weboldal tulajdonos megérezte a közösségi oldalak (Facebook, Twitter, Google Plus) jelentőségét és próbál megfelelni az elvárásnak, miszerint ha látogatott weboldalt szeretnél, ezeken a platformokon jelen kell lenned. A Facebook és a Google (hogy csak a legkedveltebbeket említsem) tekintetében ez viszonylag egyszerű, a Twitternél viszont koránt sem.

A Google-höz és Facebook-hoz hasonlóan a Twitter is kitermelte a laikusok számára is könnyen értelmezhető, alkalmazható közösségi moduljait, mint pl. a Twitter gombok - követés, megosztás, említés stb. Kitöltöd a Twitter profiloddal és weboldaladdal kapcsolatos mezőket, és máris megvan a kód, amit könnyedén beilleszthetsz a weboldaladba. Igen ám, csak ez nem mindig elég.

A twitter gomb személyreszabásának kezelőfelülete.


A követés gombról nem kell disszertációt írni senkinek. Kirakod, és aki megnyomja, az követi a TWITTER OLDALADAT. De mi a helyzet a SAJÁT weboldallal? Hiszen lehetnek tartalmaid, amiket szeretnél, ha mások tweetelnének. A tweet gombbal ezt látszólag könnyű elérnei, de vajon van-e kimutatható eredménye?

Aki jóhiszeműen megelégszik annyival, hogy az összes vagy csak a húzósabb tartalmainál megteremti a tweetelés lehetőségét félmunkát végez. Ha a Twitterbe bejelentkezett felhasználó ráklikkel a Tweet gombra, ténylegesen, valóságosan megosztja a weboldalad linkjét a tweetjei közt. Igen ám, de mi van a számlálóval? Változott? Vagy még mindig 0-án áll?

Sajnos igen. Az ugyan dicséretes, hogy valaki kitwíteli a linkedet, mert így az őt követők érdeklődését is felkeltheti a tartalmad. Tehát ez már tényleges látogatókat hozhat a weboldaladra. De a Twitternek erről még semmiféle tudomása nem lesz. És a így Google botnak sem. Lehet hogy olyan ütős egy-egy tartalmad, hogy napi százan tweetelik, de se Te se a Twitter nem fogtok erről tudni. Miért?

A már említett közösségi versenytársaknál elég, ha kirakod a gombokat, észre tudják venni a weboldlad jelenlétét a hálózatukban - lájkokkal, megosztásokkal +1-ekkel. A Twitternél nem így van. Neki kellenek a saját open graph meta tagjai a weboldalad forráskódjában, ami alapján információt tud szerezni az oldaladról. Ez a lehetőség megvan a Facebooknál is, de inkább opcionális és elegáns, mintsem elengedhetetlen.

Az ún Twitter card egy összkép a Twitter számára weboldaladról. Gyakorlatilag mint egy névjegykártya. Mi a neved, mivel foglalkozol, mi a webcímed. Ezt meta tag-ekkel tudod nyilvánvalóvá tenni, amihez a twitter meg is adja a kellő kódokat, amiket aztán beilleszthetsz az oldalaba. Csak ezután tudod érvényesíteni a Twitternél a weboldaladat, és csak ezután lesz a profilod ellenőrzött és jóváhagyott.

A Twitter Card Validator


A Card Validator segítségével könnyen beállíthatod, és lekérheted a szükséges metákat, ezt követően érvényesítheted a weboldaladat.

Ez a lépés még a legnagyobb, leglátogatottab weboldalknál is hiányzik. Pedig csak e procedúra által. Csak ezután lesz a Twitternek információja a weboldaladról. Csak ezutáán lesz ott a Twitter profilod mellett a kis kék pipa.

A Twitter cardról, a beállításáról, a validálásról és annak nehézségéről olvashatsz a következő bejegyzésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése